Celulit, nakopičena podkožna maščoba

Celulit je nakopičena podkožna maščoba, ki začne potiskati skozi oslabljeno neelastično vezno tkivo v dermisu. Dermis je najmočnejša plast kože, nahaja se pod vrhnjico oziroma epidermisom. V dermisu se nahajajo vezivna vlakna podobna satovju. Z naraščanjem maščobnih celic, vezno tkivo oslabi. Kar se na površini kaže kot celulit oziroma videz pomarančaste, luknjičave kože. Slabenje veznega tkiva je lahko tudi posledica staranja, slabe prekrvavitve, hormonov, slabega mišičnega tonusa in drugih dejavnikov.

Vrste celulita, kako ukrepati

Obstajajo edemični, mehki in kompaktni celulit. Edemični celulit se nahaja v glavnem po nogah. Največkrat ga povzroča zbiraje odvečne tekočina. Edemični celulit je boleč na otip, z leti se stanje slabša. Mehki celulit je največkrat težava žensk srednjih let. Vzroki so največkrat pogosto nihaje teže ter oslabljen tonus kože. Lokalizirane maščobne obloge se pojavljajo predvsem na zadnjem in zgornjem delu stegen ter na področju zadnjice. Mehki celulit lahko prizadene tudi ženske, ki nimajo prevelike telesne teže. Opazimo ga na svetlobi in v položajih, ko se koža stisne. Kompaktni celulit je največkrat domena žensk s prekomerno telesno težo. Zanj so značilne čvrste in trde mišične obloge ter suha, groba in često s strijami prepletena koža. Celulit lahko videzno zmanjša pitje večjih količin vode, pospeševanje cirkulacije krvi na kritičnih mestih, uživanje zdrave hrane, telesna vadba ter strokovna pomoč. Pomembno je tudi prehranjevanje z zdravimi maščobami, izogibanje hrani, ki povzroča nastanek celulita ter uživanje sadja in zelenjave. Šport in telesna aktivnost prav tako lahko ublaži videz celulita. Posebej priporočljivi so tek, plavanje ali hoja. To so aktivnosti, ki pospešijo cirkulacijo krvi in odvajanje odvečnih maščob skozi limfe. Aktivnosti morajo biti dovolj intenzivne, dober pokazatelj je znojenje. Celulit blažijo tudi koristne vaje in sicer so položaj na vseh štirih, pri katerim nogo potiskamo nazaj pod pravim kotom, dvig zadnjice med ležanjem na hrbtu s pokrčenimi koleni, boke se ob tem dviga in spušča ter počepi pri katerih se stiska trebušne mišice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *