Težave z izpušnim sistemom

Čeprav izpušnemu sistemu avtomobila običajno niti ne posvečamo veliko pozornosti, se splača ta sistem preveriti vsaj v primeru, da pride do kakšnih težav. Na te lahko hitro pomislimo, ali pa se nedoločene težave v njem skrivajo. V vsakem primeru je dobro poznati nekaj potencialnih težav.

Katalizator

Že katalizator je izpostavljen nekaterim težavam, do katerih lahko hitro pride. Gre namreč za dokaj veliko komponento izpušnega sistema, ki je nameščena ob koncu izpušne cevi – to pomeni, da lahko hitro pride do udarcev in drugih mehanskih poškodb, morda celo do lukenj. Prav tako so kritični spoji s cevmi, kjer lahko pride do pomanjkljivega tesnjenja, bodisi zaradi nenadnih udarcev bodisi zaradi dolgotrajnih obremenitev. Takšne težave običajno zaznamo že s pomočjo glasnega zvoka in uhajanja izpušnih plinov.

Katalizator se lahko poškoduje ali obrabi tudi v notranjosti, kar bo težje zaznati. Že zaradi starosti in obrabe učinkovitost kemičnih reakcij pada, lahko pa pride do večjih poškodb, na primer zaradi uhajanja goriva, ki lahko skozi motor doseže katalizator in v njem izgori, pri tem pa poškoduje površino. Predvsem pri starejših vozilih se splača ta element dobro pregledati in po potrebi zamenjati.

DPF filter

Pri dizelskih motorjih je pomembna komponenta izpušnega sistema še DPF filter, ki služi zadrževanju trdnih delcev, ki se pri nepopolnem izgorevanju goriva sproščajo v izpušno cev. Dobro je, da te delce zadržimo v notranjosti izpušnega sistema, saj gre za snovi, ki so za zdravje ljudi in živali ter za okolje nasploh zelo škodljivi. Lahko pa ravno zaradi nabiranja tega materiala na površini DPF filter ovira prehod izpušnih plinov, s tem pa tudi učinkovitost delovanja motorja. Filter je treba redno vzdrževati oziroma čistiti, po potrebi tudi zamenjati. Največ težav bodo imeli starejši avtomobili, ki pri delovanju niso tako učinkoviti, posledično se bo DPF filter hitreje nasičil – na to moramo biti pozorni, saj običajno pri teh znakih ne pomislimo takoj na izpušni sistem.