Tudi avtomobilska tehnologija vedno bolj stremi k temu, da prispeva svoj delež k zmanjšanju škodljivih snovi v našem ozračju. Zato imajo vozila dandanes že kopico elementov, ki preprečujejo nastajanje strupenih emisij, ki nastajajo ob zgorevanju goriva. Med nje uvrščamo razne filtre trdih delcev, sistem start/stop, medtem ko na katalizator pogosto kar pozabimo. Kako pomemben je ta del izpušnega sistema govori dejstvo, da ga ima še vedno vsak avtomobil in izniči kar 90 % vseh emisij, ki jih pridela motor z notranjim izgorevanjem.
Celoten proces razgrajevanja in izničevanja strupenih snovi v manj strupene se dogaja v katalizatorju pri izjemno visokih temperaturah, ki se gibljejo med 300 in 700°C, kar je v največji meri odvisno od tega, kje je katalizator nameščen. Večina vozil ga ima v sklopu izpušne cevi, a še vedno dovolj blizu motorja, da lahko zagotavlja tako visoke temperature zgorevanja.
FAP filter iz izpušnih plinov učinkovito izloča trdne delce
Lastniki vozil z dizelskimi motorji dobro vedo, kaj pomeni kratica FAP oziroma FAP filter in vse težave povezane z njim. Kljub njegovi enostavni in robustni zasnovi nam ta filter lahko povzroča kopico težav, če ne poskrbimo za njegovo redno vzdrževanje in pregledovanje. Kot že ime pove, je glavna naloga FAP filtra, da iz izpušnih sistemov izloča trdne delce, ki sicer nastajajo kot produkt zgorevanja dizelskega goriva v motorju.
Ker so bili do sedaj ugotovljeni številni škodljivi vplivi tovrstnih delcev na zdravje ljudi, so postale tudi uredbe, ki predpisujejo stopnjo emisij, vedno bolj stroge. To pomeni, da je FAP filter zelo pomemben element izpušnega sistema in ključnega pomena v vseh dizelskih vozilih. Ker pa iz izpušnega sistema odstranjuje vse trdne delce, je logično pričakovati, da se lahko po določenem času zamaši. V tem primeru je potrebna njegova obnova ali pa celo zamenjava.